Followers

Tuesday 1 November 2011

ALMARI ANTIK - PART 1

Assalamualaikum.......apa khabar kawan2 semua? Harap semua sihat....mlm ni nak share aktiviti masa cuti Hari Diwali hari tu....nak tahu apa ? Lately ni saya kemas rumah, tengok byk lagi barang2 dalam kotak. Bukan brg apa, brg PML dan juga teaset yang saya dok beli tapi masih simpan kat dalam kotak. Bukan saya tak fikir mana nak letak, cuma paham2 la ongkos nya bukk....satu hari saya pergi round kat Jonker Street, berkenan satu almari, harga memang mahal, tak mampu...bila pi kali ke 2 almari tu dah dipinang org. Hati ku kecewa...hinggalah last 3 week saya round kat kg, ada satu kedai memang repair perabot lama...jadi tersangkutlah almari kat bawah ni....sebijik yg mcm saya nak masa jumpa kat JS..tanya harga..boleh la diusahakan...apalagi , terus pinang.....jom tengok almari yg saya cakap tu...

  
Ni dia....saya memang dah lama nak almari satu pintu ni....kaki almari pulak bentuk ' sudu '...masa dpt almari ni hati ni penuh dgn bunga mekar....satu lagi hajat Allah tunaikan....syukur Alhamdulillah....


Asalnya almari ni tiada cermin muka di belakang. Semua kayu, saya minta penjual letakkan cermin di belakang almari...konon2 dapatlah menambahkan seri antik pml dalam tu... ( teori sendiri..ha ha )

Nampak tak bentuk 'curve' kayu tu....tu yang buat hari terpaut....


Warna kayu pun saya suka...not so dark, tapi nampak antik nya...

  
Ni bentuk kaki almari...bentuk 'sudu'...mak saya pun suka...

  
Ada 4 tingkat, dan setiap pembahagi tingkat, saya minta ditukarkan cermin tebal, tambah lah duit sikit..tak pe lah asal pml selamat di situ...
 

Haa...nak tahu, sempat juga saya pasang 'lace' ni....masa almari tu sampai, minta permission hubby nak beli lace ni ( murah je) ....apalagi sessi menghias pun bermula....kononnya nak buat ala2 'Country English'.......ok tak ? To be honest...tak ada skill nak pasang, terhegeh2 buka magazine...at last ni jadi nya...ok la kan?


  
Ni close up lace tu...ehem ehem....cari gak yg motif bunga rose tu...walau pun murah, tapi cun di mata ku...janji rose....
Setelah selesai....tu dia koleksi kesayangan ditempatkan di condo mewah....taaarrra.....siapa penghuninya ?

 Tingkat Paling Atas - My Soul- Wet Rose.


Tingkat 2 - the sweetest collection : Sweet Rose dan Sweet Flower...


Tingkat 3 - Winter 'Sakura'

  
Tingkat paling bawah : Cabbage Rose


Saya terlalu happy dapat almari ni...sebelum ni puas cari...kalau dah rezeki tak ke mana kan ?...Ok bye, jumpa lagi nanti....wassalam. Adiosss......

2 comments:

  1. salam nita..
    wahhhhhhhhhh..chemp pon suka sangat lemari nieh..tp mcm kita nitalah..harganya...kusssssssss semangat..best nyr kalau dpt mcm nieh gak.. agak2 kalau jumpa lagih..blh rembatkan utk chemp satu erk...hhihihi...i likeeee...nita nak wat pesanan penaja..level 2 tuh, yg sweet rose pink..teko bulat tuh..kalau ader chemp nak..sbb chemp dah ader 6 set cawannya..tp teko x ada..

    ReplyDelete
  2. salam chemp, dah minat nya pasal, usahakan jugak...saja reward diri...ok, kalau jumpa lg teko tu, nita reserve utk chemp.

    ReplyDelete