Followers

Tuesday 17 May 2011

Barang Lama - Teko Ubat Cina





Salam semua....seronok cuti, walau pun sehari...jadi boleh la n3 yang simple2 je. 2 teko di atas saya dapat dah lama juga. Asalnya nak beli panadol, singgah la kat satu kedai apek jual ubat, biasa la kedai ubat cina byk sgt teko2 coklat tanah liat yang comel2. Then saya terpandang satu teko warna biru yang bulat mcm di atas. Saya tegur ' tokeh, cantik teko tu? Jual ke ?'. Apek tu kata, ' ini sudah lama tak da lagi..dulu ada banyak, sikalang ( sekarang ) susah mau , sudah abis... '..Masa tu saya tak kisah pun, sekadar tanya, mana tahu kot2 ada rezeki...Masa dah byr, nak melangkah keluar, saya nampak kelibat warna biru kat celah2 ubat dalam almari ( sebahagian almari terlindung dgn kotak2 ubat agaknya )..saya pun panggil apek tu...' tokeh nampak la macam itu teko kat sini ( sambil tunjuk kat dlm almari yg saya kata tadi )...Apek pun buka almari tu, dan terus kata..'aiyyaa, wa pun sudah lupa ini teko...wa ingat sudah abis...'..saya pun memujuk apek tu ' jual la tokeh, wa minat la...' Setelah memujuk , apek tu pun setuju walau mula2 dia kata mau simpan sebab teko jenis ni susah nak dpt lagi...saya pun cepat2 byr dgn harga yang berbaloi RM 20.00. Hati riang ria tak terkata...2 teko ala2 blue willow yang bentuknya sgt unik dan gambar pemandangan tasik...
Apapun saya happy dan kepuasan hunting sendiri tak sama dgn beli online...betul tak ? Ok, jumpa lagi nanti, adiossss..

No comments:

Post a Comment