Followers

Sunday 26 June 2011

***Antique - Koleksi Evergreen ( Bunga Kangkung )***

Assalamualaikum.......mmm, kejap je dah nak masuk minggu baru. Esok kerja...jadi tadi ambil la gambar koleksi BK yang tak seberapa ni..Untuk pengetahuan kawan2, saya bukan collector tegar bunga BK ni, tetapi disebabkan saya selalu mendapatnya dengan pemberian org kampung, jadi saya terima dan hargainya.....boleh dikatakan 3/4 kaum kerabatnya dapat dari pemberian org kampung dan kawan2. Jom tgk apa yg saya ada untuk koleksi BK yang dikatakan koleksi 'wajib' bagi pengumpul PML.


Deretan teko yang saya ada.....yg bulat comel2 tu buat hati terpaut, org dulu2 kata, teko comel ni untuk kegunaan org sakit...tu sebab comel, ngam2 untuk seorang nya minum.


Teko bentuk pear.


Teko bentuk aladin...i likee...


Teko bentuk bulat...bunga nya cukup terang dan besar.


Di atas ni ada seketul senduk besar dan beberapa biji sudu.


Mug BK yang cukup sempurna...dedalu pink lagi...



Lihat la.....cawan mulut over ( kata chemp), yatt lak kata mulut ' terjuih'...hik hik, mcm2 gelaran untuk cawan bentuk ni...tapi bentuk ni memikat kan ?





Ok kawan2...ini sahaja untuk dikongsikan....apa pun saya syukur dgn nikmat Allah. Bila dibuat kira2 kalau beli sekarang total semua ni mesti dah lebih RM 700 kan ? Ini pula ada yg dpt percuma....syukur atas rahmat Mu. Adioosss, jumpa lagi nanti....

No comments:

Post a Comment